12 zdravých jídel a nápojů, které vašemu tělu uleví od bolesti!

Jste to, co jíte. Možná otřepaná fráze, ale něco na ní je. Pokud vás trápí zdravotní problémy nebo chcete jen zdravější jídelníček, těchto 12 položek je právě pro vás!

1. Voda

12-zdravych-jidel1

Pijte opravdu hodně vody. Dehydratace může zapříčinit spoustu problémů jako migrény a bolesti svalů a kloubů. Bonus navíc: Pokud vyměníte slazené sodovky za čistou vodu, budete se divit, jak vám půjdou kila dolů.

2. Guacamole

12-zdravych-jidel2

Avokádový pokrm guacamole nejen že skvěle chutná, ale je i zdraví prospěšný! Karotenoidyavokádu pomáhají zesílit tkáň a pokožku. Navíc je to kvalitní rostlinný tuk a bohatý zdroj minerálních látek.

3. Zázvorový čaj

12-zdravych-jidel3

Zázvor má spoustu léčivých účinků. Podporuje imunitu, dokáže vás dostat ze silného nachlazení a chřipky a navíc vám také zklidní žaludek a střeva.

4. Bazalka

12-zdravych-jidel4

Další bylinkou pro zlepšení zažívání je i bazalka. Ta slouží i jako přírodní dezinfekce, která vám zlepší pleť. Navíc skvěle dochutí italskou kuchyni!

5. Borůvky

12-zdravych-jidel5

Borůvky nejsou jen chutným pokrmem, ale také pomocníkem při boji s infekcemi močových cest. Doporučujeme v kombinaci s jogurtem a borůvky ještě předtím zamrazit.

6. Heřmánkový čaj

12-zdravych-jidel6

Heřmánek je silnou bylinkou, kterou využijete snad při každé bolístce. Nejčastější příprava je ve formě čaje, jenž vám pomůže při nachlazení i pro celkové zklidnění organismu.

7. Müsli

12-zdravych-jidel7

müsli směsi najdete mix sušeného ovoce, ořechů a semínek, které dohromady dodají tělu pořádnou dávku omega 3 mastných kyselin, bílkovin a vitamínů. To se hodí při túře i v každodenním životě!

8. Špenát s bílými fazolemi

12-zdravych-jidel8

Taky chytáte křeče do nohou nebo si často natáhnete nějaký ten sval? Bílkoviny, draslík a hořčík v salátu ze špenátu a fazolí si s tím lehce poradí!

9. Losos

12-zdravych-jidel9

Nejen že je losos zdravá „tučná“ ryba, ale mimo velkého obsahu omega 3 kyselin pomáhá také udržovat klouby zdravé.

10. Ovesná kaše s banánem

12-zdravych-jidel10

Tahle bomba plná vlákniny vás nejen pořádně zasytí a dodá dostatečnou energii na celé ráno, ale také neutralizuje žaludeční kyseliny, a tak pomáhá při pálení žáhy.

11. Třešně

12-zdravych-jidel11

Jestliže vás často trápí bolesti hlavy, možná je to z nedostatku vitamínů a elektrolytů. Místo ibalginu zkuste šáhnout po třešních, které by vám právě tyto složky měly doplnit.

12. Ananas

12-zdravych-jidel12

A určitě si jednou za čas dopřejte i chutný ananas. Ten obsahuje mj. proteolytický enzym bromelain, který pomáhá léčit záněty, rychleji hojit rány a podporuje zdraví kloubů.

Sdílejte tyto zdravé dobroty s ostatními!