15 šikovných triků z psychologie, které by se vám mohly jednou hodit!

Umět komunikovat s ostatními – a vlastně i sami se sebou – je v dnešní době neocenitelná vlastnost. Každý den byste ji tak měli trénovat. Třeba i s pomocí těchto triků.

1. Když se spolu lidé ve skupince baví a smějí, instinktivně hledí na toho, ke komu se cítí – nebo chtějí cítit – nejblíže. Často tak můžete odtušit jednotlivé vztahy.

group laughing

2. Až začnete pociťovat nervozitu, dejte si do pusy žvýkačku nebo začněte jíst. Dáte tak mozku najevo, že vám nehrozí žádné nebezpečí a není tak důvod být nervózní. Zkuste to třeba při sledování strašidelného filmu.

15-triku-z-psychologie1

3. Pokud na vás někdo začne křičet, zkuste zůstat ledově klidní. Možná tím momentální situaci nezachráníte, ale je větší šance, že si později uvědomí, jak nevhodně se choval.

15-triku-z-psychologie2

4. Jestliže někomu položíte otázku a dostane se vám jen polovičaté odpovědi, zůstaňte potichu a nadále udržujte oční kontakt. Dotyčný si uvědomí, že vám to nestačilo a často ho tak rozmluvíte.

Eye Contact

5. To, jak se cítíme, pak ovlivňuje to, jak se chováme. Ale funguje to i obráceně. Pokud tedy nemáte zrovna dobrou náladu, začněte se usmívat a pozorujte, jak se vám najednou lepší.

15-triku-z-psychologie3

6. Při projevu, ať už mluveném nebo psaném, se zkuste vyvarovat spojením „myslím, že“ nebo „věřím, že“. Budete tak znít sebevědoměji.

TED Talk

7. Před pohovorem nebo schůzkou si představte, že jste s dotyčnou osobou staří přátelé. Touto změnou v myšlení se více uvolníte a podvědomě to dáte najevo i ostatním.

15-triku-z-psychologie4

8. Na prvním dojmu opravdu záleží. Když se při prvním setkání budete chovat šťastně a nadšeně, ostatní si to zapamatují a vybaví si to, až vás opět uvidí.

Viene and friends

9. Chcete někoho požádat o laskavost, ale nevíte, jestli vám vyhoví? Lidé jsou více naklonění k slíbení laskavosti, pokud předtím odmítli nějakou větší prosbu.

15-triku-z-psychologie5

10. Spousta fyzických příznaků stresu, jako je hluboké dýchání nebo zrychlený tep, je podobná příznakům, které zažíváme při nadšení. Tyto emoce se dají tak zaměnit, pokud si ze stresové situace vytvoříte výzvu.

15-triku-z-psychologie6

11. Lidé často nedokáží poznat rozdíl mezi brilancí a sebevědomím. Stačí, aby člověk vypadal, jako že ví, co dělá, a všichni v okolí se k němu začnou instinktivně přiklánět.

Yellowstone Wolf in Woods

12. Pokud pracujete v péči o zákazníky nebo se často s (naštvanými) zákazníky stýkáte, pověste si za sebe zrcadlo. Nikdo se totiž nechce dívat na sebe, jak křičí na druhého.

14_Arguing women

13. Čekáte, že vás někdo na dalším jednání pokárá? Sedněte si tak hned vedle něho. Jelikož od vás ztratí odstup, ačkoliv je to třeba jen přes stůl, bude své výroky mírnit.

Meeting

14. Nevíte, kam zajít na první rande? Vyhněte se restauraci nebo kinu a běžte někam, kde můžete zažít nějaké vzrušení. Silné emoce si totiž spojujeme právě s těmi, s kým jsme je zažili.

15-triku-z-psychologie7

15. Když se s někým seznamujte, při pozdravu se jim podívejte do očí a zjistěte jejich barvu. Tím dosáhnete o trošku delšího očního kontaktu, který značí zdravé sebevědomí, a lidé si vás hned oblíbí.

Neal